dinvenmichael.dk

– life, the universe and everything…

Kære alle.

Jeg sidder sgu stadig her i bussen på vej til DC. Vi er netop nået til staten Delaware – The first state! Det regner udenfor og jeg ser frem til at nå frem til DC hvor jeg kan få noget at spise, selvom jeg netop har fået en sandwich af en venlig men bestemt ældre dame der sidder ved siden af. 🙂 Nå tilbage til fortællingen. Husk at tjekke det tidligere indlæg fra bussen hvis du ikke allerede har gjort det. 🙂

Torsdag var dagen hvor de store museer skulle indtages! Stadig skuffet over det missede besøg på the Met dagen i forvejen, derfor skulle revanches tages i dag. Dagen startede dog med at jeg sprang på toget ned til Coney Island for at gå en tur på boardwalken. Coney Island er et gammelt forlystelsesområde som stadig eksisterer selvom det vist ikke helt kan måle sig med fortidens storhed. Coney Island er desuden hjemsted for den verdenskendte hot dog eating contest, der afholdes 4. juli hvert år. Rekorden er vist 66 stk på 12 minutter… imponerende – måske. En regnvåd torsdag morgen i oktober var naturligvis ikke den bedste tid og de fleste steder var heller ikke åbent. Jeg var dog ikke den eneste der spankulerede rundt på boardwalken.

Herefter gik turen til Metropolitan Museum of Art. Man bliver gang på gang overrasket over hvor kæmpestore museerne i New York er. Jeg fik set en masse ting, men det var nu svært at blive lige så grebet af det som på Museum of Natural History – men det er jo nok en smagssag. Jeg kan godt blive lidt træt af at se på 800 forskellige billeder fra Rembrandt-tiden… 🙂 Mere interessant er det at se oldgræske arkæologiske ting og Andy Warhol billeder. Alt i alt et utroligt interessant sted og størrelsen gør at man sikkert godt kan bruge en uge der uden at få det hele med. Det er vist også den største attraktion i NYC målt på besøgstal.

Herefter gik turen til Museum of Modern Art (MoMA blandt venner). MoMA er helliget den moderne kunst som får mig at se af og til kan være svær at begribe. En stofrulle, en lufthavnsafgangstavle og en bunke legoklodser er åbenbart kunst. Det er dog rart at vide at man altid kan falde tilbage på at blive moderne kunstner hvis nu specialet skulle glippe… 😉

Efter at være blevet smidt ud af MoMA ved lukketid, gik jeg rundt i Midtown og gumlede på en pretzel. I øvrigt ikke nogen synderlig kulinarisk oplevelse… Pludselig var jeg igen tilbage ved ”The Garden” hvor folk vrimlede rundt i NY Rangers ishockeytrøjer. Jeg tænkte at det jo kunne være skægt at komme til ishockey, men jeg havde jo ikke nogen billet. Der går jo altid folk rundt og forsøger at sælge sorte billetter, så jeg tænkte at det måske var et forsøg værd. Jeg kom til at snakke med en fyr der ville sælge en $60 ticket til $40, og da han hørte jeg var fra DK og samtidig tog af sted næste dag forsøgte han virkelig at overtale, men jeg synes jo nok at $40 var lige i overkanten. Mens vi stod og snakkede kom en pige hen og spurgte om jeg manglede en billet, for hun havde åbenbart for mange. Hun stak mig en billet og på den måde scorede jeg mig gratis adgang for øjnene af billethajen og det var jo en success i sig selv. ”Great work, man. You’re in. Have a nice game” sagde han dog og gav mig hånden.

Det var en stor oplevelse at se ishockeykampen, der var næsten udsolgt (i modsætningen til aftenen før) for det var jo regular season og modstanderen var ærkerivalerne fra New Jersey Devils. Næsten 20.000 skrigende fans og vanvittige tacklinger der kunne høres helt op under taget hvor jeg sad. Pga de fantastisk gode målmænd var det en low-scoring game der endte 2-0 til NY Rangers, til stor tilfredshed for hjemmepublikummet (og mig). Jeg kunne dog heller ikke undgå at være imponeret over at ”The Garden” i dag indeholdt en ishockey-bane i stedet for en basketball bane. Det må trods alt være et stort arbejde at sætte en ishockey bane op og ændre stolopsætningen for man kunne på ingen måde se at det kun var et hockeystadion en gang i mellem. Efter hockeybraget tog jeg tilbage til Brooklyn, denne gang uden at møde min kære ven Darren. 🙂

Nå… Sikke en smøre, jeg må hellere stoppe.

Tjek billederne og pas på derude.